Επιπλέον υπηρεσίες κατά τη διάρκεια μιας ορθοδοντικής θεραπείας

Πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ορθοδοντική θεραπεία μπορεί να κριθούν απαραίτητες κάποιες επιπλέον μέθοδοι π.χ. επιπλέον διαγνωστικά μέσα ή προληπτικές θεραπείες, που διευκολύνουν και συντελούν στο να τελειοποιηθεί μια ορθοδοντική θεραπεία.

Εξέταση κροταφογναθικής άρθρωσης

Η πάθηση ή σύνδρομο της κροταφογναθικής άρθρωσης (TMJ- temporomandibular disorder) είναι η αιτία πολλών συμπτωμάτων που ταλαιπωρούν πολλούς ανθρώπους που πολλές φορές είναι δύσκολο να διαπιστωθεί η αιτία τους. Τα κύρια συμπτώματα είναι οι πονοκέφαλοι, εντοπισμένος πόνος στην κροταφογναθική άρθρωση, πόνος στην περιοχή του αυτιού και τρίξιμο δοντιών κατά τη διάρκεια του ύπνου ή σε καταστάσεις stress. Σε πολλές από αυτές τις περιπτώσεις η αιτία βρίσκεται μέσα στο στόμα μας!

Ο στόχος λοιπόν της εξέτασης της κροταφογναθικής άρθρωσης είναι να διερευνηθούν οι παράγοντες που προκαλούν αυτά τα συμπτώματα και αν συνδέονται με αυτές τις ενοχλήσεις και να διορθωθούν. Όταν λοιπόν διαπιστωθεί ότι οι ενοχλήσεις συνδέονται με την περιοχή του προσώπου, τότε πρέπει να γίνει λειτουργική ανάλυση των δοντιών, των γνάθων, των μυών και της άρθρωσης που περιλαμβάνονται στην περιοχή του προσώπου.

Αφού γίνει η κλινική εξέταση, λαμβάνονται αποτυπώματα της άνω και κάτω γνάθου και δημιουργούνται τα εκμαγεία των γνάθων αντίστοιχα. Γίνεται ακριβής μέτρηση της θέσης της άρθρωσης κατά το άνοιγμα και κλείσιμο του στόματος και με ένα ειδικό μηχάνημα μετά έχοντας όλα τα απαραίτητα διαγνωστικά μέσα γίνεται ψηφιακή μελέτη της θέσης των δοντιών και πως αυτή επιδρά σε όλο μας το σύστημα. Έχοντας αυτό ως οδηγό γίνονται οι απαραίτητες μετακινήσεις στο στόμα που θα οδηγήσουν σε ανακούφιση των προαναφερθέντων συμπτωμάτων. Η θεραπεία των παθήσεων του κροταφογναθικού συστήματος απαιτεί τη συνεργασία πολλών ιατρικών ειδικοτήτων για να φθάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στο ιατρείο μας αυτή η εξέταση γίνεται σε ενήλικες που πάσχουν από χρόνιες ενοχλήσεις στην προσωπική περιοχή και προληπτικά σε παιδιά που δείχνουν ενδείξεις ότι μπορεί να παρουσιάσουν τέτοια συμπτώματα στο μέλλον γιατί η πρόληψη είναι πάντα προτιμότερη από τη θεραπεία.

Συντήρηση αποτελέσματος

Όταν τελειώσει η ενεργή φάση της ορθοδοντικής θεραπείας και αφαιρεθούν από το στόμα οι ορθοδοντικοί μηχανισμοί, τότε τα δόντια και το χαμόγελο είναι τέλειο. Τι συμβαίνει όμως μετά από χρόνια; Αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι ότι τα δόντια έχουν την τάση να μετακινηθούν στην αρχική τους θέση, για αυτό και παρατηρούνται υποτροπές μετά την ορθοδοντική θεραπεία. Αυτό που επίσης ισχύει είναι ότι όσο μεγαλύτερη είναι η οδοντική μετακίνηση, τόσο μεγαλύτερος και ο κίνδυνος υποτροπής.

Επειδή εμείς στο ιατρείο μας θέλουμε να προσφέρουμε μακροχρόνια συντήρηση του αποτελέσματος, στο τέλος της θεραπείας τοποθετούμε έναν συγκρατητήρα γλωσσικά.Αυτό το πολύ λεπτό συρματάκι μπαίνει στην πίσω πλευρά των δοντιών για κάποιο διάστημα και εξασφαλίζει τη διατήρηση της νέας θέσης των δοντιών.

Μαρία Τσιμπούκη | Ειδικός Ορθοδοντικός
Ρούσβελτ 6, Λάρισα